Správa domu

Pro své klienty v rámci služeb zajišťujeme:

V oblasti technické a administrativní správy :

  • pomoc při zakládání společenství vlastníků včetně zpracování stanov dle požadavků SVJ a zprostředkování notáře, právního poradenství
  • evidence a pasportizace včech jednotek v domech
  • evidence všech vlastníků jednotek domů, případně nájemníků - členů bytových družstev
  • zpracování výpočtových listů měsíčních předpisů služeb všech jednotek v domě včetně předpisů příspěvků na správu domů a pozemku (fond oprav a údržby), případně vedení pohybů na bankovních nebo úvěrových účtech SVJ a BD
  • vyúčtování předepsaných nebo uhrazených záloh se skutečnými náklady služeb souvisejících s užíváním bytových nebo nebytových jednotek v souladu s příslušnými právními předpisy
  • přehledy tvorby a čerpání fondů oprav a údržby domu, případně dalších fondových přehledů (bankovních a úvěrových účtů)
  • podpora při přípravě shromáždění společenství vlastníků jednotek nebo členských schůzí bytových družstev
  • vedení technické evidence domů a všech bytových a nebytových jednotek, případně vymezených společných prostor domů
  • dodávky veškerých služeb a energií: plyn, voda, teplo, elektrická energie
  • provoz a servis osobních výtahů včetně kontrol, odborných zkoušek a inspekčních prohlídek
  • úklid společných prostor domů
  • zajištění provedení deratizace, dezinfekce a dezinsekce společných prostor domů
  • pravidelné roční kontroly plynových zařízení a kontroly a čištění spalinových cest (dle upřesnění požadavků o zajištění služby)
  • zajištění zpracování průkazů energetické náročnosti budov (PENB) a následně jejich aktualizace
  • zajištění kontroly kotlů a rozvodů tepelné energie (systémů vytápění) budov s domovní kotelnou
  • revize (včetně zajištění oprav) elektroinstalace, hromosvodů, rozvodu plynu, hasící techniky, komínů
  • zprostředkování pojištění nemovitosti formou nabídek několika pojišťovacích ústavů (pojišťovací makléř)
  • cenové nabídky pro výběrová řízení při rekonstrukcích a opravách většího rozsahu
  • zajištění zprostředkování úvěrů na revitalizace domů včetně zpracování požadovaných ekonomických rozborů požadovaných úvěrovými institucemi po celou dobu splácení úvěru
  • kompletní zajištění rekonstrukcí a modernizací objektů dle požadavků vlastníka
  • včasné a kvalitní drobné opravy od ověřených dodavatelských firem a živnostníků
  • přípravu podkladů pro právní vymáhání pohledávek a jejich vymáhání prostřednictvím spolupracující advokátní kanceláře
  • sledování změn vlastnictví jednotek vybraných domů s následným zkontaktováním nových vlastníků

V oblasti ekonomické správy a vedení účetnictví :

  • zpracování daňových přiznání jednotlivých právnických osob (SVJ a BD) v případě povinnosti toto přiznání příslušnému správci daně podat
  • vedení účetnictví v souladu s platnými právními a účetními předpisy (zákon č. 563/1991 Sb. v platném znění), především měsíční výkazy, roční uzávěrky, případně daní z nemovitosti, mezd a a jejich ročního vyúčtování
  • přehledy hospodaření
  • vedení povinných účetních evidencí (knihy došlých a vydaných faktur, pokladní knihy)
  • vypracování rozvahy a výkazu zisků a ztrát
  • vložení povinných účetních přehledů do Sbírky listin vedených rejstříkovými soudy u jednotlivých SVJ a BD
  • vedení mzdové agendy jednotlivých SVJ a BD, výplaty odměn statutárním orgánům a dalším pracovníkům zajišťujícím služby nebo opravy společných částí domů včetně provedení zákonných odvodů z mezd
  • zpracování všech potřebných dokladů pro finanční úřad
  • průběžné úhrady faktur dodavatelů služeb a energií, úhrady faktur nákladů fondů oprav a údržby domů
  • provádění všech hotovostních operací pokladnou správce domů
  • výplaty hotovostí drobných výdajů nákladů z fondu oprav a údržby
  • zpracování úhrad záloh z bankovních výpisů účtu správce domu, případně z účtů SVJ a BD včetně všech pohybů na těchto bankovních účtech

Ukázky našich dokladů a dokumentů při zajišťování správy :

  • přehledný výpočtový list měsíčního předpisu jednotlivých položek záloh na služby a příspěvků fondu oprav (zde)
  • vyúčtování předepsaných nebo uhrazených záloh a skutečných nákladů služeb spojených s užíváním bytu (zde)
  • tvorbu a čerpání FO za dané zúčtovací období (zde)
  • saldo předpisů a přijatých plateb jednotlivých uživatelů za dané zúčtovací období (zde)

Toto a mnoho dalších záležitostí Vám zajistíme v rámci správy domu.

Právní předpisy pro rozúčtování nákladů služeb :

  • Zákon č. 67/2013 Sb. o poskytování plnění spojených s užíváním bytů a NP v domě s byty
  • Vyhláška č. 269/2015 Sb. - novela vyhlášky o rozúčtování nákladů vytápění a společnou přípravu TUV pro dům s účinností od 1.1.2024
  • Metodický pokyn MMR k vyhlášce č. 269/2015 Sb. o rozúčtování nákladů vytápění a přípravu TUV pro dům
  • Metodický pokyn MMR k zákonu č. 67/2013 Sb. o poskytování plnění spojených s užíváním bytů a NP v domě z byty včetně přílohy stanovující lhůty provádění revizí a kontrol vyhrazených technických zařízení v domech

Právní předpisy týkající se vlastnictví bytů, SVJ a společných prostor domu :

 

Rychlý kontakt

Pracoviště a kontaktní adresa:

Čajkovského 2083/4, Šumperk, PSČ 787 01

Telefon: +420 583 222 747, +420 588 003 240
Mobil: +420 774 120 161

E-mail:
sprava.domu@tiscali.cz
info@entescompany.cz

Kde nás najdete

Profil společnosti   |   Správa domu   |   Dotazy   |   Kontakty
Mapa stránek