Správa domu
Pro své klienty v rámci služeb zajišťujeme:
V oblasti technické a administrativní správy :
- pomoc při zakládání společenství vlastníků včetně zpracování stanov dle požadavků SVJ a zprostředkování notáře, právního poradenství
- evidence a pasportizace včech jednotek v domech
- evidence všech vlastníků jednotek domů, případně nájemníků - členů bytových družstev
- zpracování výpočtových listů měsíčních předpisů služeb všech jednotek v domě včetně předpisů příspěvků na správu domů a pozemku (fond oprav a údržby), případně vedení pohybů na bankovních nebo úvěrových účtech SVJ a BD
- vyúčtování předepsaných nebo uhrazených záloh se skutečnými náklady služeb souvisejících s užíváním bytových nebo nebytových jednotek v souladu s příslušnými právními předpisy
- přehledy tvorby a čerpání fondů oprav a údržby domu, případně dalších fondových přehledů (bankovních a úvěrových účtů)
- podpora při přípravě shromáždění společenství vlastníků jednotek nebo členských schůzí bytových družstev
- vedení technické evidence domů a všech bytových a nebytových jednotek, případně vymezených společných prostor domů
- dodávky veškerých služeb a energií: plyn, voda, teplo, elektrická energie
- provoz a servis osobních výtahů včetně kontrol, odborných zkoušek a inspekčních prohlídek
- úklid společných prostor domů
- zajištění provedení deratizace, dezinfekce a dezinsekce společných prostor domů
- pravidelné roční kontroly plynových zařízení a kontroly a čištění spalinových cest (dle upřesnění požadavků o zajištění služby)
- zajištění zpracování průkazů energetické náročnosti budov (PENB) a následně jejich aktualizace
- zajištění kontroly kotlů a rozvodů tepelné energie (systémů vytápění) budov s domovní kotelnou
- revize (včetně zajištění oprav) elektroinstalace, hromosvodů, rozvodu plynu, hasící techniky, komínů
- zprostředkování pojištění nemovitosti formou nabídek několika pojišťovacích ústavů (pojišťovací makléř)
- cenové nabídky pro výběrová řízení při rekonstrukcích a opravách většího rozsahu
- zajištění zprostředkování úvěrů na revitalizace domů včetně zpracování požadovaných ekonomických rozborů požadovaných úvěrovými institucemi po celou dobu splácení úvěru
- kompletní zajištění rekonstrukcí a modernizací objektů dle požadavků vlastníka
- včasné a kvalitní drobné opravy od ověřených dodavatelských firem a živnostníků
- přípravu podkladů pro právní vymáhání pohledávek a jejich vymáhání prostřednictvím spolupracující advokátní kanceláře
- sledování změn vlastnictví jednotek vybraných domů s následným zkontaktováním nových vlastníků
V oblasti ekonomické správy a vedení účetnictví :
- zpracování daňových přiznání jednotlivých právnických osob (SVJ a BD) v případě povinnosti toto přiznání příslušnému správci daně podat
- vedení účetnictví v souladu s platnými právními a účetními předpisy (zákon č. 563/1991 Sb. v platném znění), především měsíční výkazy, roční uzávěrky, případně daní z nemovitosti, mezd a a jejich ročního vyúčtování
- přehledy hospodaření
- vedení povinných účetních evidencí (knihy došlých a vydaných faktur, pokladní knihy)
- vypracování rozvahy a výkazu zisků a ztrát
- vložení povinných účetních přehledů do Sbírky listin vedených rejstříkovými soudy u jednotlivých SVJ a BD
- vedení mzdové agendy jednotlivých SVJ a BD, výplaty odměn statutárním orgánům a dalším pracovníkům zajišťujícím služby nebo opravy společných částí domů včetně provedení zákonných odvodů z mezd
- zpracování všech potřebných dokladů pro finanční úřad
- průběžné úhrady faktur dodavatelů služeb a energií, úhrady faktur nákladů fondů oprav a údržby domů
- provádění všech hotovostních operací pokladnou správce domů
- výplaty hotovostí drobných výdajů nákladů z fondu oprav a údržby
- zpracování úhrad záloh z bankovních výpisů účtu správce domu, případně z účtů SVJ a BD včetně všech pohybů na těchto bankovních účtech
Ukázky našich dokladů a dokumentů při zajišťování správy :
- přehledný výpočtový list měsíčního předpisu jednotlivých položek záloh na služby a příspěvků fondu oprav (zde)
- vyúčtování předepsaných nebo uhrazených záloh a skutečných nákladů služeb spojených s užíváním bytu (zde)
- tvorbu a čerpání FO za dané zúčtovací období (zde)
- saldo předpisů a přijatých plateb jednotlivých uživatelů za dané zúčtovací období (zde)
Toto a mnoho dalších záležitostí Vám zajistíme v rámci správy domu.
Právní předpisy pro rozúčtování nákladů služeb :
- Zákon č. 67/2013 Sb. o poskytování plnění spojených s užíváním bytů a NP v domě s byty
- Vyhláška č. 269/2015 Sb. - novela vyhlášky o rozúčtování nákladů vytápění a společnou přípravu TUV pro dům s účinností od 1.1.2024
- Metodický pokyn MMR k vyhlášce č. 269/2015 Sb. o rozúčtování nákladů vytápění a přípravu TUV pro dům
- Metodický pokyn MMR k zákonu č. 67/2013 Sb. o poskytování plnění spojených s užíváním bytů a NP v domě z byty včetně přílohy stanovující lhůty provádění revizí a kontrol vyhrazených technických zařízení v domech
Právní předpisy týkající se vlastnictví bytů, SVJ a společných prostor domu :
- Občanský zákoník č. 89/2012 Sb. (jen ustanovení týkající se bytového spoluvlastnictví)
- NV č. 366/2013 Sb. o úpravě nškterých záležitostí souvidející s bytovým spoluvlastnictvím
- Metodický pokyn - Stanovisko MMR k formě stanov SVJ